Τι θα μάθουμε σε αυτή την ενότητα:

  • Να περιγράφουμε ταξίδια στο μέλλον
  • Να αφηγούμαστε φανταστικές ιστορίες
  • Να περιγράφουμε ανεξήγητα φαινόμενα
  • Να περιγράφουμε μυστηριώδη αντικείμενα
  • Να χρησιμοποιούμε μελλοντικούς χρόνους
  • Να αναγνωρίζουμε και χρησιμοποιούμε τις υποθετικές προτάσεις

Λεξιλόγιο σε αυτή την ενότητα:

  • Θεματικό λεξιλόγιο: Επιστημονική φαντασία, ανεξήγητα, φαινόμενα, ταξίδια, μυστήριο, μυστηριώδη αντικείμενα, διάστημα, διαστημικά ξενοδοχεία, όνειρα, εξωγήινος, ηλιακά συστήματα, διαστημόπλοιο, κατακλυσμός, πλημμύρα, πολιτισμοί, μνημεία, αρχαιολόγοι, ογκώδεις πέτρες, άνθρωπος, ανακαλύφθηκαν, ταχύτητα φωτός, μηχανή, πλανήτης, κάτοικοι, επιστήμονες, μαρτυρία
  • Οικογένεια λέξεων:
  • Γη + … (γήπεδο, γήινος, κτλ.)
  • Γεω +… (γεωπόνος, γεωργός, γεωγραφία, κτλ.)
  • Γαιο + … (γαιοκτήμονας, γαιότοιχος κτλ.)

Καταλαβαίνω τις δύσκολες λέξεις του κειμένου

  • γαλαξίας (ουσ.): αστρικό σύστημα που αποτελείται από δισεκατομμύρια αστέρες, νεφελώματα και νέφη αστρικής ύλης.
  • ο επιστημονικός κόσμος: το σύνολο των επιστημόνων. Εδώ ειδικότερα οι αστρονόμοι, οι αστροφυσικοί κ.ά.
  • θεωρητικά (επίρ.): από θεωρητική άποψη, δηλαδή αντίθετα από ό,τι συμβαίνει στην πράξη.
  • η αποστολή (ουσ.): έργο που αναλαμβάνει μια εξειδικευμένη ομάδα ανθρώπων, αλλά και το ταξίδι που κάνει για να πραγματοποιήσει αυτό το έργο, π.χ. αποστολή στον Άρη, αποστολή βοήθειας στις σεισμόπληκτες περιοχές.
  • ...τα άστρα είναι πατημασιές των θεών: παλιότερη αντίληψη σύμφωνα με την οποία τα άστρα δημιουργήθηκαν από τα ίχνη των βημάτων των θεών.
  • Άρης: ένας από τους εννιά πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, ο τέταρτος κατά σειρά σε απόσταση από τον ήλιο. Είναι γνωστός και ως «ερυθρός ή κόκκινος πλανήτης» λόγω της ερυθροκίτρινης επιφάνειάς του.
  • το ηλιακό σύστημα: ένα άστρο όπως ο ήλιος μαζί με όλους τους πλανήτες και τα άλλα σώματα που περιστρέφονται γύρω από αυτόν.
    ονειροπόλος, -α, -ο (επίθ.): αυτός που συχνά κάνει όνειρα και σχεδιάζει με τη φαντασία του, που επιθυμεί πράγματα έξω από τα όρια της πραγματικότητας.
  • η επιχείρηση (ουσ.): ένα σύνολο από ανθρώπους, εγκαταστάσεις και δυνατότητες, που εργάζεται και παράγει αγαθά ή προσφέρει υπηρεσίες με σκοπό το κέρδος.
  • ο ερευνητής (ουσ.): ο επιστήμονας που ασχολείται με τη σκέψη και την έρευνα των πραγμάτων και των φαινομένων του εξωτερικού κόσμου, αλλά και του ανθρώπινου πνεύματος και της ανθρώπινης κοινωνίας.
  • ΝΑΣΑ: ελληνική μεταγραφή του αμερικανικού ακρωνύμιου NASA (National Aeronautics and Space Administration = Εθνική Υπηρεσία Αεροναυτικής και Διαστήματος), που είναι το όνομα ενός αμερικανικού κρατικού οργανισμού ο οποίος ασχολείται με την έρευνα του διαστήματος.
  • διαστημικός σταθμός: κατασκευή που έχει τεθεί σε τροχιά γύρω από τη Γη και χρησιμοποιείται ως διαστημικό εργαστήριο από τους αστροναύτες.
  • η επιβίβαση (ουσ.): η είσοδος κάποιου σ’ ένα μεταφορικό μέσο, π.χ. σε λεωφορείο, τρένο, τραμ, πλοίο, αεροπλάνο κτλ.
  • η αποβίβαση (ουσ.): η έξοδος των επιβατών από ένα μεταφορικό μέσο. εν κινήσει: όσο κινείται, χωρίς να σταματάει την κίνησή του. H φράση προέρχεται από τα αρχαία ελληνικά.
  • η ρουτίνα (ουσ.): οι πράξεις και οι δραστηριότητες που τις επαναλαμβάνουμε τακτικά χωρίς να αλλάζουμε τίποτα, τις έχουμε συνηθίσει και δεν αποτελούν κάτι ιδιαίτερο.
  • ερυθρός, -ή/ά, -ά (επίθ.): κόκκινος (συνήθως χρησιμοποιείται σε ειδικό λεξιλόγιο, π.χ. τα ερυθρά αιμοσφαίρια, η Ερυθρά Θάλασσα, ο Ερυθρός Σταυρός κτλ.).

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος μας ξεναγεί στον Κόκκινο Πλανήτη

Μία βόλτα στον πλανήτη Αρη υπόσχεται το εντυπωσιακό βίντεο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) συγκεντρώνοντας τα τοπογραφικά δεδομένα που έχει καταγράψει μέχρι σήμερα η αποστολή Mars Express. Το Mars Express βρίσκεται στον Αρη εδώ και δέκα χρόνια και χαρτογραφεί την επιφάνεια του και μελετάει το υπέδαφος του, ενώ ταυτόχρονα κάνει ατμοσφαιρικές και άλλες αναλύσεις για τον εντοπισμό ζωής εκεί. Χάρη στο διαστημικό σκάφος η NASA έχει εικόνες από την τοπογραφία του πλανήτη και βίντεο από το μεγαλύτερο φαράγγι του Αρη που, με μήκος 4.000 χλμ και βάθος 8 χλμ, το οποίο είναι επίσης πιθανότατα και το μεγαλύτερο φαράγγι του ηλιακού μας συστήματος.

Μπορούμε πραγματικά να ζήσουμε στον Άρη;

Οδηγίες για όσους θέλουν να ζήσουν στον Άρη

Σχέδια για την κατάκτηση του Κόκκινου Πλανήτη

Το πλάνο της NASA

Το πλάνο της Space-X

Καταλαβαίνω τις δύσκολες λέξεις του κειμένου

  • Ηράκλειες στήλες. Το κείμενο αναφέρεται στον πορθμό του Γιβραλτάρ, που συνδέει τον Ατλαντικό με τη Μεσόγειο. Βρίσκεται ανάμεσα στο ακρωτήριο του Γιβραλτάρ, στο νότιο άκρο της Ισπανίας, και στη βορειοδυτική ακτή της Αφρικής. Ηράκλειες στήλες είναι η αρχαία ονομασία, γιατί, σύμφωνα με τη μυθολογία, ο Ηρακλής στο δέκατο άθλο του έφτασε μέχρι εκεί και τοποθέτησε δύο μνημειακές στήλες, καθώς πίστεψε ότι εκεί ήταν η άκρη του κόσμου.
  • Τυρρηνία: ελληνική ονομασία της Ετρουρίας, περιοχής της αρχαίας Ιταλίας, βόρεια της Ρώμης, που ανέπτυξε σημαντικό πολιτισμό κατά τους αρχαίους χρόνους.
  • ο κατακλυσμός (ουσ.): πάρα πολύ δυνατή βροχή, που προκαλεί πλημμύρες. Στο κείμενό μας σημαίνει πλημμύρα που προκαλεί την καταστροφή ενός ολόκληρου πολιτισμού.
  • η πανίδα (ουσ. χωρίς πληθ.): το σύνολο των ζώων ενός τόπου.
  • η χλωρίδα (ουσ. χωρίς πληθ.): το σύνολο των φυτών ενός τόπου.
  • ο ναύσταθμος (ουσ.): κατάλληλα διαμορφωμένο λιμάνι ή όρμος, με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για να αγκυροβολούν, να εφοδιάζονται και να συντηρούνται πολεμικά πλοία.
  • η πρόσοψη (ουσ.): η μπροστινή όψη ενός οικοδομήματος ή ενός οικοπέδου.
  • επενδυμένος, -η, -ο (μετοχή παθητ. πρκ. του ρήματος επενδύω, που χρησιμοποιείται ως επίθετο): αυτός που καλύπτεται από ένα υλικό (π.χ. ξύλο, μάρμαρο, χρυσό) για την προφύλαξη ή τη διακόσμησή του.
  • ο κασσίτερος (ουσ.): μαλακό μέταλλο με χρώμα αργυρόλευκο, που χρησιμοποιείται κυρίως στη συγκόλληση μετάλλων και στην επικάλυψη μαγειρικών σκευών.
  • ο ορείχαλκος (ουσ.): μεταλλικό κράμα χαλκού και ψευδάργυρου, κοινά λέγεται μπρούντζος.
  • το ελεφαντοστό (ή ελεφαντοστούν ή ελεφαντόδοντο) (ουσ.): ο χαυλιόδοντας του ελέφαντα ή μέρος του χαυλιόδοντα, που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στη γλυπτική και στη διακοσμητική τέχνη.
  • απόρθητος, -η, -ο (επίθ.): που δεν είναι δυνατόν να κυριευθεί ή δεν κυριεύτηκε, π.χ. κάστρο, φρούριο, πόλη.
  • το άρθρο (ουσ.): εδώ αναφέρεται σε κείμενο εφημερίδας ή περιοδικού που μιλάει για ένα ειδικό θέμα ή για ένα σημαντικό γεγονός της ημέρας, π.χ. επιστημονικό άρθρο, πολιτικό άρθρο.
  • καταποντισμένος, -η, -ο (μετοχή παθητ. πρκ. του ρήματος καταποντίζω, που χρησιμοποιείται ως επίθετο): που έχει βυθιστεί εντελώς και έχει φτάσει στο βυθό της θάλασσας.
  • η παράδοση (ουσ.): στο κείμενό μας σημαίνει μια ιστορία, μια άποψη, μια πληροφορία ή μια αντίληψη που μας έχει παραδοθεί από παλιά, π.χ. η παράδοση για τη γοργόνα και το Μεγαλέξαντρο.
  • γραπτές πηγές: γραπτά κείμενα (βιβλία, έγγραφα, επιγραφές κτλ.) μιας ιστορικής περιόδου, από τα οποία αντλούμε πληροφορίες.

Το μυστήριο της Ατλαντίδας αποτελεί τον πιο πολυσυζητημένο ίσως μύθο. Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να αποδείξει ότι υπήρξε και πού ακριβώς βρισκόταν. Παρόλα αυτά, ορισμένοι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η καταστροφή του Μινωικού πολιτισμού και της αρχαίας Θήρας ταυτίζεται με τη χαμένη Ατλαντίδα.

Οι πρώτες γραπτές αναφορές για την Ατλαντίδα πηγάζουν από τον Αθηναίο φιλόσοφο Πλάτωνα (427-347 π.Χ.) ο οποίος μας αφηγείται ότι οι Άτλαντες ήταν ένας λαός με υπερφυσικές ικανότητες και θεϊκή καταγωγή, που ζούσαν ειρηνικά σε ένα εύφορο νησί πέρα από τις Πύλες των Ηρακλειδών. Στην αρχαιότητα, οι Ηράκλειες Πύλες ήταν τα στενά του Γιβραλτάρ, άρα πιθανότατα βρισκόταν κάπου ανάμεσα στην Ευρώπη και την Αμερική. Όπως θα δούμε όμως παρακάτω, νεότερα στοιχεία έρχονται να ανατρέψουν τις αρχικές θεωρίες.

Όλα αυτά τα διδάχθηκε από τον Αιγύπτιο ιερέα Σάις, σε ένα ταξίδι στη μακρινή Αίγυπτο και τα αφηγήθηκε στους μαθητές του Κριτία και Τιμαίο, στο έργο «Ατλαντικός Λόγος». Ανάμεσα στα σπουδαία και θαυμαστά που άκουσε, ήταν ότι οι Άτλαντες σταδιακά άρχισαν να χάνουν τη θεϊκή τους δύναμη. Όταν κυριεύτηκαν από ανθρώπινες αδυναμίες αποφάσισαν να στραφούν ενάντια σε άλλους εύπορους λαούς με σκοπό την υποταγή. Γι΄ αυτό ταξίδεψαν προς τη Μεσόγειο, ώσπου συναντήθηκαν με τους παντοδύναμους και γενναίους Αθηναίους, από τους οποίους ηττήθηκαν για πρώτη φορά. Μετά από εξαντλητικές όμως μάχες, οι Αθηναίοι τελικά λύγισαν. Οι θεοί τότε εξοργίστηκαν με τους Άτλαντες, κι αποφάσισαν να τους τιμωρήσουν με παντοτινό αφανισμό. Τόσο μεγάλη ήταν η οργή, που τους κατάστρεψαν μέσα σε μία μόνο νύχτα, αφήνοντας πίσω μόνο μάζες από λάσπη και πυκνούς καπνούς.

Ατλαντίδα - Πλάτωνας 
(Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης).

Η χαμένη Ατλαντίδα

Υπήρξε στην πραγματικότητα η Ατλαντίδα; Που βρισκόταν; Γιατί χάθηκε και ποιοι κατοικούσαν σε αυτή; Το ντοκιμαντέρ κάνει μια αναδρομή στην εποχή του Πλάτωνα και εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα σχετικά με αυτό το μεγάλο μυστήριο, με τη βοήθεια της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Παραγωγή: National Geographic

 

Καταλαβαίνω τις δύσκολες λέξεις του κειμένου

  • το μνημείο (ουσ.): κτίσμα που έχει διασωθεί και διατηρηθεί από προηγούμενα χρόνια και παρουσιάζει αρχαιολογικό και ιστορικό ενδιαφέρον.
  • μεγαλιθικά μνημεία: προϊστορικά μνημεία που αποτελούνται από έναν ή περισσότερους ογκόλιθους (μεγάλες πέτρες δηλαδή) και τα βρίσκουμε κυρίως στη Δυτική Ευρώπη (Αγγλία, Ιρλανδία, Γαλλία) και στην Κεντρική Αφρική.
  • ο λίθος (ουσ.): η πέτρα.
  • ταφικές τελετές, οι εκδηλώσεις με συμβολικές ενέργειες που γίνονταν κατά την ταφή των νεκρών.
  • ο ογκόλιθος: πολύ μεγάλη πέτρα ή βράχος, που στα αρχαία χρόνια χρησιμοποιήθηκε για να χτιστούν τείχη ή μεγάλα οικοδομήματα.
  • μυστήριο κάλυψε τους πέτρινους γίγαντες, μεταφορά που σημαίνει ότι για όλους είναι μυστήριο το τι συνέβη με τα γιγάντια αυτά πέτρινα μνημεία.
  • Στόουνχεντζ: γνωστό μεγαλιθικό μνημείο της Αγγλίας, που βρίσκεται νότια-νοτιοδυτικά του Λονδίνου. Είναι μία κυκλική κατασκευή που πιθανόν ήταν χώρος λατρείας και χτίστηκε μεταξύ του 1800 και του 1400 π.Χ.
  • προϋποθέτω (ρημ.): απαιτώ, χρειάζομαι.
  • πλησιέστερος, -η, -ο (επίθ.): ο πιο κοντινός.
  • ο μονόλιθος (ουσ.): μια πέτρα πολύ μεγάλων διαστάσεων.
  • μηχανικός γερανός, το μηχάνημα που χρησιμοποιείται για να σηκώνονται ψηλά και να μετακινούνται βαριά αντικείμενα.
  • ανυψωτικές μηχανές, οι μηχανές που χρησιμεύουν για να σηκώνονται ψηλά βαριά αντικείμενα.
  • ξύλινα ικριώματα (σκαλωσιές): πρόχειρες σανίδες που τοποθετούνται γύρω από ένα κτίσμα για να γίνουν οικοδομικές εργασίες.
  • αγνοώ (ρημ.): δε γνωρίζω.

Μεγαλιθικά μνημεία

Μεγαλιθικά σημαίνει «μεγάλη πέτρα» και γενικά, η λέξη χρησιμοποιείται για οποιαδήποτε τεράστια, ανθρωπογενή ή συναρμολογημένη κατασκευή ή συλλογή από πέτρες ή πέτρες. Ως μεγαλιθικά μνημεία νοούνται στην αρχαιολογία όλα τα μνημεία της αρχαιότητας που είναι κατασκευασμένα από μεγάλιθους. Συνήθως, όμως, αναφέρεται σε μνημειακή αρχιτεκτονική που χτίστηκε πριν από περίπου 6.000 έως 4.000 χρόνια στην Ευρώπη, κατά τη Νεολιθική και την εποχή του Χαλκού. Σύμφωνα με την ΟΥΝΕΣΚΟ συνιστούν μνημεία της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς.

Τα κύρια σημεία εμφάνισής τους είναι η δυτική Ευρώπη, η Ασία και τα νησιά του Ειρηνικού.

O πιο διαδεδομένος τύπος μεγαλιθικών μνημείων είναι το ντόλμεν "πέτρινα τραπέζια", ένα δωμάτιο που χρησίμευε ως ομαδικός τάφος και ήταν κατασκευασμένο από μεγάλους λίθους στερεωμένους κάθετα στο έδαφος και σκεπασμένους από μια μεγάλη οριζόντια λίθινη πλάκα εμφανίζεται σε διάφορες ποικιλίες, πολλές από τις οποίες είναι αρκετά σύνθετες και επιβλητικές (π.χ. υπάρχουν ντόλμεν με διάδρομο και καλυμμένες στοές). Άλλα χαρακτηριστικά μεγαλιθικά μνημεία είναι τα μενίρ “μόνιμες πέτρες”, μονόλιθοι τοποθετημένοι όρθιοι (το μοναδικό μενίρ μέχρι στιγμής στην Ελλάδα έχει βρεθεί κοντά στη Λάρισα, στη Θέση Σουφλί-Μαγούλα), τα κρόμλεχ, μεγάλιθοι που σχηματίζουν κύκλο και βρίσκονται κυρίως στη Βρετάνη (Καρνάκ) και στην Αγγλία (Στόουνχεντζ), και τα αλινιεμάν, που είναι μενίρ τοποθετημένα σε σειρές περισσότερο ή λιγότερο κανονικές.

Το Νησί του Πάσχα: Το νησί με τα γιγαντιαία λίθινα αγάλματα.

Δρακόσπιτα - Το Δρακόσπιτο των Στύρων Ευβοίας

Η Ιστορία του Στόουνχεντζ

Καταλαβαίνω τις δύσκολες λέξεις του κειμένου

  • η χρονομηχανή: φανταστική μηχανή που ταξιδεύει στο χρόνο, στο παρελθόν ή στο μέλλον.
  • η ταχύτητα του φωτός: η ταχύτητα με την οποία διαδίδεται το φως στο κενό είναι περίπου 300.000 χμ./δευτερόλεπτο.
  • ο σεναριογράφος: αυτός που γράφει σενάρια.
  • το σενάριο: η υπόθεση ενός κινηματογραφικού ή τηλεοπτικού έργου δοσμένη σε κείμενο.

Η μηχανή του χρόνου

Η Μηχανή του Χρόνου (The Time Machine) είναι ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του Χ. Τζ. Γουέλς, που εκδόθηκε το 1895. Ο Γουέλς πιστώνεται γενικά με την αύξηση της δημοτικότητας της έννοιας του ταξιδιού στο χρόνο χρησιμοποιώντας ένα όχημα που επιτρέπει στον χειριστή να ταξιδέψει σκόπιμα και επιλεκτικά. Ο όρος «μηχανή του χρόνου», που επινοήθηκε από τον Γουέλς, χρησιμοποιείται πλέον παγκόσμια για αναφορά σε ένα τέτοιο όχημα.

Η Μηχανή του Χρόνου έχει μεταφερθεί σε δύο ταινίες μεγάλου μήκους με τον ίδιο τίτλο, σε δύο τηλεοπτικές εκδοχές και σε μεγάλο αριθμό βιβλίων κόμικς. Επίσης, ενέπνευσε έμμεσα πολλά έργα επιστημονικής φαντασίας σε πολλά μέσα.

O φυσικός – ιδιοφυΐα που αναδείχθηκε προσωπικότητα του 20ου αιώνα

Το όνομά του είναι συνυφασμένο με τη διάνοια. Το έργο του είναι σπουδαίο και η προσωπικότητά του λαμπρή. Ένας άνθρωπος ριζοσπαστικός, οξύνους, φιλομαθής, ιδιαίτερος. Ο φυσικός Άλμπερτ Αϊνστάιν θεωρήθηκε νούμερο ένα προσωπικότητα του 20ου αιώνα και είναι βέβαια λογικό. Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς επιστήμονες όλων των εποχών. Θεμελίωσε τη θεωρία της σχετικότητας και ήταν κάτοχος βραβείου Νόμπελ.
Γόνος μεσοαστικής οικογένειας, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν γεννήθηκε στις 14 Μαρτίου 1879, στο Ουλμ της Γερμανίας. Ο πατέρας του, Χέρμαν Αϊνστάιν, ήταν επιχειρηματίας και η μητέρα του, Παουλίνε Κοχ, ήταν πιανίστρια. Εκείνη εμφύσησε στο γιο της τη μουσική παιδεία και ο ίδιος λάτρευε την κλασική μουσική. Ήταν βιολιστής και είχε ονομάσει το βιολί του Λίνα. Μίλησε για πρώτη φορά στα τέσσερά του χρόνια, ενώ μέχρι πρότινος οι γονείς του φοβόντουσαν μήπως το παιδί τους έχει νοητικά προβλήματα. Μάλιστα, ο Δόκτωρ Τόμας Σάουελ επινόησε τον όρο Σύνδρομο Αϊνστάιν για να περιγράψει την καθυστέρηση του λόγου σε λαμπρούς ανθρώπους.
Το 1895 έδωσε εξετάσεις για να εισαχθεί στο πανεπιστήμιο και απέτυχε. Το 1902 λόγω οικονομικών προβλημάτων δίδασκε μαθήματα σε παιδιά. Σπούδασε φυσική στην Πολυτεχνική ακαδημία της Ζυρίχης στην Ελβετία και εκεί γνωρίστηκε με την πρώτη του γυναίκα, την Μιλέβα Μάριτς.
Στις αρχές του 20ου αιώνα άρχισε να εξελίσσεται, μάλιστα το 1905 ήταν το χρυσό έτος για τον ίδιο. Υπέβαλε το διδακτορικό του και τέσσερα από τα κείμενά του δημοσιεύτηκαν στο Annalen Der Physik, ένα από τα πιο αξιόλογα επιστημονικά περιοδικά. Οι τέσσερις εργασίες που δημοσιεύτηκαν αφορούσαν στην ισοδυναμία της ύλης και της ενέργειας, στην ειδική σχετικότητα, στην κίνηση Brownian και στην φωτοηλεκτρική επίδραση. Αυτές οι μελέτες άλλαξαν τελικά την ουσία της σύγχρονης φυσικής. Μάλιστα, στην ισοδυναμία της ύλης και της ενέργειας ήταν που ο Αϊνστάιν έδωσε και το διάσημο τύπο E=mc2.
Το 1915 παρουσιάστηκε η θεωρία της σχετικότητας, στο πλαίσιο μιας σειράς διαλέξεων, ενώπιον της Πρωσικής ακαδημίας επιστημών. Το 1921 η βασιλική ακαδημία της Σουηδίας απονέμει στον Άλμπερτ Αϊνστάιν το βραβείο Νόμπελ για τη συμβολή του στη θεωρητική φυσική και για την εξήγηση του φωτοηλεκτρικού φαινομένου.
Ο Αϊνστάιν απεβίωσε στις 18 Απριλίου 1955 στο Πρίνστον, σε ηλικία 76 ετών. Ο παθολόγος που διεξήγαγε την αυτοψία στο νεκρό του σώμα, έκλεψε τον εγκέφαλό του και αρνήθηκε να τον επιστρέψει. Τον κρατούσε σε ένα βάζο, απολύθηκε και τελικά τον παρέδωσε 20 χρόνια μετά. Τα μάτια του επίσης φυλάσσονται σε ένα κουτί ασφαλείας στη Νέα Υόρκη, μέχρι σήμερα.
Ο εγκέφαλός του ήταν διαφορετικός από αυτούς των υπόλοιπων ανθρώπων. Ο βρεγματικός λοβός του (η περιοχή που είναι υπεύθυνη για τη μαθηματική σκέψη, την οπτικοακουστική γνώση και την απεικόνιση της κίνησης) ήταν 15% μεγαλύτερος από αυτόν του μέσου ανθρώπου. Επιπροσθέτως, το βάρος του εγκεφάλου του ήταν αισθητά χαμηλότερο από αυτό του μέσου ανθρώπου. Έφθανε τα 1230 γραμμάρια, ασυνήθιστα χαμηλότερο από τα 1400 γραμμάρια, που είναι ο μέσος όρος.

Scroll to top