Ο βασικός στόχος είναι να αναπτυχθεί η ικανότητα των μαθητών να επικοινωνούν αποτελεσματικά (προφορικά και γραπτά) κατανοώντας και παράγοντας διάφορα είδη λόγου και είδη κειμένων (αφηγηματικά, περιγραφικά, κατευθυντικά κτλ.) και μέσα στο πλαίσιο αυτό να γίνει δυνατή η συνειδητοποίηση του γλωσσικού συστήματος. Τα παραπάνω πραγματώνονται τόσο μέσω της πρόσληψης (κατανόηση, επεξεργασία) διαφόρων ειδών κειμένου, όσο και μέσω της παραγωγής (προφορικά και γραπτά) των αντίστοιχων κάθε φορά ειδών, των οποίων έχει γίνει προηγουμένως —στην ίδια ενότητα— επεξεργασία. Τα κείμενα που δίνονται είναι αυθεντικά, η όλη διαδικασία παραγωγής λόγου εντάσσεται μέσα σε συγκεκριμένες περιστάσεις επικοινωνίας (δίνεται το επικοινωνιακό πλαίσιο: ποιος μιλάει ή γράφει, σε ποιον, για ποιο σκοπό, με τι θέμα, πού και πότε) και ολοκληρώνεται μέσω της αξιολόγησης του παραγόμενου λόγου από τους ίδιους τους μαθητές.
Από το Βιβλίο Δασκάλου της Γλώσσας Στ΄ Δημοτικού
Κείμενα
Ο θαλασσοπόρος
Τα ψάθινα καπέλα
Ταξιδεύοντας με ελέφαντα
∆ύο μέρες στο βουνό
Κείμενα
Το σπίτι μου (ποίημα)
Το σπίτι του ποιητή Καβάφη
Μικρές αγγελίες
Κύριε, μας ενοχλείτε
Κείμενα
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα (ποίημα)
Συνταγές μαγειρικής
Διαφημίσεις
Η χελώνα και ο Ρεβιθάκης
Κείμενα
Ολική καταστροφή στις καλλιέργειες
Τριάντα εννιά καφενεία και ένα κουρείο
Καλοκαίρι με δρεπάνι, τσουγκράνα και αμίλητο νερό
Κείμενα
Η ιστορία του Ζάχου που Xαζεύει
Με λένε Σόνια
∆ρόμο παίρνω... δρόμο αφήνω!
Οικιακές... παγίδες για παιδιά
Κείμενα
Συνάντηση Τηλέμαχου-Οδυσσέα
Ώρες με τη μητέρα μου
Πρέπει να φανώ γενναίος
Μια οικογένεια ανάμεσα στις άλλες
Κείμενα
Χτίστες
Συνέντευξη με τον κύριο Μανόλη
Συνέντευξη με τον Αντώνη
Επιστήμη με άρωμα γυναίκας
«Η ιπτάμενη σκάφη»