Ο σκοπός της διδασκαλίας των Μαθηματικών εντάσσεται στους γενικότερους σκοπούς της Εκπαίδευσης και αφορά τη συμβολή στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του μαθητή και την επιτυχή κοινωνική ένταξή του, εφόσον τα Μαθηματικά: Ασκούν τον μαθητή στην μεθοδική σκέψη, στην ανάλυση, στην αφαίρεση, στη γενίκευση, στην εφαρμογή, στην κριτική και στις λογικές διεργασίες και τον διδάσκουν να διατυπώνει τα διανοήματά του με τάξη, σαφήνεια, λιτότητα και ακρίβεια. Αναπτύσσουν την παρατηρητικότητα, την προσοχή, τη δύναμη αυτοσυγκέντρωσης, την επιμονή, την πρωτοβουλία, τη δημιουργική φαντασία, την ελεύθερη σκέψη, καλλιεργούν την αίσθηση της αρμονίας, της τάξης και του ωραίου και διεγείρουν το κριτικό πνεύμα. Είναι απαραίτητα στην καθημερινή ζωή και ιδιαίτερα στο χώρο εργασίας αλλά και για την ανάπτυξη και εξέλιξη των άλλων επιστημών και ιδιαίτερα της Τεχνολογίας, της Οικονομίας και των Κοινωνικών Επιστημών. Στο μάθημα αυτό διερευνούνται οι εξής γενικές θεματικές περιοχές : Επίλυση προβλημάτων Αριθμοί και πράξεις Λόγοι, αναλογίες Εξισώσεις Μετρήσεις Γεωμετρία Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων.
Στόχος είναι στο τέλος του μαθήματος οι μαθητές να μπορούν : ­Να απαγγέλλουν, να διαβάζουν, να γράφουν και να διατάσσουν φυσικούς, κλασματικούς και δεκαδικούς αριθμούς καθώς και να εκτελούν όλες τις πράξεις τους. Να γνωρίζουν ποιοι αριθμοί διαιρούνται με 2, 3, 4, 5, 9, 10 και 25. Να γνωρίζουν την ανάλυση φυσικών αριθμών σε γινόμενο πρώτων παραγόντων και δυνάμεις αριθμών. Να σταθεροποιούν τις γνώσεις τους σχετικά με τις συμβατικές μονάδες μήκους, μάζας, χρόνου, επιφάνειας και χωρητικότητας και να εξοικειώνονται με τις χρήσης των μετρήσεων στην καθημερινή ζωή. Να διατυπώνουν έναν κανόνα για κάποιο απλό αριθμητικό ή το γεωμετρικό μοτίβο. Να εξασκούνται στον σχεδιασμό ευθύγραμμων σχημάτων και κύκλων με κανόνα (χάρακα) και διαβήτη. Να υπολογίζουν το μήκος κύκλου και εμβαδόν κυκλικού δίσκου, τα εμβαδά και τους όγκους βασικών στερεών σχημάτων. Να αναπαράγουν, να κατασκευάζουν και να συγκρίνουν γωνίες. Να σχεδιάζουν το συμμετρικό ενός σχήματος ως προς άξονα και να διενεργούν μεταφορές, μεγεθύνσεις και σμικρύνσεις. Να εξασκούνται στη συλλογή και καταγραφή των δεδομένων ενός προβλήματος, στην κατασκευή πινάκων δεδομένων και γραφικών παραστάσεων (ραβδογράμματα, ιστογράμματα), στη μετατροπή προφορικών ή γραπτών περιγραφών δεδομένων σε γραφικές παραστάσεις και αντιστρόφως και στη διατύπωση προβλέψεων για την εξέλιξη ενός φαινομένου. Να εξοικειωθούν με την έννοια του διατεταγμένου ζεύγους και να υπολογίζουν το μέσο όρο. Να γνωρίζουν την απλή μέθοδο των τριών. Να κατανοούν και να εφαρμόζουν τις έννοιες του λόγου, της αναλογίας και του ποσοστού. Να λύνουν απλές εξισώσεις με τη βοήθεια του ορισμού των πράξεων. 

Από το Βιβλίο Δασκάλου των Μαθηματικών Στ΄ Δημοτικού

1. Φυσικοί αριθμοί
3. Μετατροπή δεκαδικών σε κλάσματα και αντίστροφα
4. Σύγκριση φυσικών ή δεκαδικών αριθμών
5. Πρόσθεση και αφαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών
6. Πολλαπλασιασμός φυσικών και δεκαδικών αριθμών
7. Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών
8. Πράξεις με μεικτές αριθμητικές παραστάσεις
11. Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών
12. Διαιρέτες ενός αριθμού - Μ.Κ.Δ. αριθμών
13. Κριτήρια διαιρετότητας

Δες την ενότητα

14. Πρώτοι και σύνθετοι αριθμοί
15. Παραγοντοποίηση φυσικών αριθμών
16. Πολλαπλάσια ενός αριθμού - Ε.Κ.Π.
17. Δυνάμεις
19. Κλάσματα ομώνυμα και ετερώνυμα
20. Το κλάσμα ως ακριβές πηλίκο διαίρεσης
21. Ισοδύναμα κλάσματα
22. Σύγκριση-διάταξη κλασμάτων
23. Προβλήματα με πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων
24. Προβλήματα με πολλαπλασιασμό και διαίρεση κλασμάτων

Δες την ενότητα

25. Η έννοια της μεταβλητής
26. Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος
27. Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι μειωτέος ή αφαιρετέος
28. Εξισώσεις όπου ο άγνωστος είναι παράγοντας γινομένου
29. Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι διαιρετέος ή διαιρέτης

Δες την ενότητα

 

30. Λόγος δυο μεγεθών
31. Από τους λόγους στις αναλογίες
32. Αναλογίες
33. Σταθερά και μεταβλητά ποσά
34. Ανάλογα ποσά
35. Λύνω προβλήματα με ανάλογα ποσά
36. Αντιστρόφως ανάλογα ή αντίστροφα ποσά
37. Λύνω προβλήματα με αντιστρόφως ανάλογα ποσά

Δες την ενότητα

 

40. Εκτιμώ το ποσοστό
41. Βρίσκω το ποσοστό
42. Λύνω προβλήματα με ποσοστά: Βρίσκω την τελική τιμή
43. Λύνω προβλήματα με ποσοστά: Βρίσκω την αρχική τιμή
44. Λύνω προβλήματα με ποσοστά: Βρίσκω το ποσοστό στα εκατό

Δες την ενότητα

 

Scroll to top